Česká kniha získala nejvyšší ocenění v Paříži

V sídle OIV – Mezinárodní organizace pro révu a víno – v Rue Aguesseau v Paříži, sousedící s Elysejským palácem, proběhl tento týden slavnostní ceremoniál předání výročních cen OIV autorům oceněných knih. V kategorii Ekonomie vína zvítězila kniha JUDr. Luboše Bárty, MBA,  Public relations a marketingová komunikace v obchodu s vínem, kterou vydalo počátkem roku nakladatelství Radix.

Za přítomnosti vysokých představitelů OIV, členů diplomatického sboru a dalších oceněných autorů předali šťastnému autorovi cenu generální ředitel OIV Jean-Marie Aurand, první viceprezident OIV Yves Bénard a Jeho excelence František Lipka, prezident Jury des Prix de l’OIV, slovenský velvyslanec v Černé Hoře, básník a překladatel. 

V obsáhlém inauguračním projevu představil profesor Lipka nového laureáta a zhodnotil komplexnost a rozsah zpracování knihy, pokrývající vedle rozsáhlé teoretické a legislativní části i praktické návody na budování reputace, brandingu značky, krizové komunikace, moderní prezentace v tradičních i digitálních médiích a metody efektivního vyjednávání. Vyzvedl zejména část, týkající se mezinárodních soutěží vín, jichž se Dr. Luboš Bárta účastní jako člen porot – tématu, které v této šíři dosud nebylo zpracováno.

Dr. Yann Juban, náměstek generálního ředitele OIV dodal: „V tomto případě bylo rozhodnutí komise jednomyslné. Být ta kniha vínem, dostalo by velkou zlatou medaili. Mezinárodní organizace pro révu a víno oceňuje nejlepší publikované práce, které poskytují originální vědecké přístupy a poznatky s mezinárodním významem v oblasti vinohradnictví a vinařstv, již od roku 1930í. Práce hodnotí skupina odborníků -  vysokoškolští profesoři, vědci, historici a novináři.  Blahopřeji k takovému ocenění!“

V krátkém projevu (https://www.youtube.com/watch?v=GMy93YvdG4s&feature=youtu.be) autor poděloval OIV, všem spolupracovníkům, zejména americkým kolegům Harveymu Posertovi a Paulu Fransonovi, oponentovi doc. Ing. Milanu Kašíkovi, CSC. a vydavateli PhDr. Milanu Vondráčkovi. „Je neuvěřitelné, že to je téměř přesně rok, kdy jsem po několikaleté práci odevzdal hotový rukopis – a dnes stojím tady v před tolika autoritami vinařského oboru a vědy a přebírám tuto vysokou cenu. Zvládnutí moderní marketingové komunikace je výhodou pro všechny vinaře. V Praze v těchto dnech startuje v Business Institutu profesní vzdělávací program MBA Public relations a marketingová komunikace v obchodu s vínem. Tato kniha je jeho hlavním studijním materiálem. Doufám, že díky vysokému ocenění OIV se nám podaří najít vydavatele i pro její mezinárodní verzi.“

Do třetice se ke knize vyjádřila Ing. Simona Hrabětová z Ministerstva zemědělství ČR, která zastupuje Českou republiku v Mezinárodní organizaci pro révu a víno: „Vaše kniha Public relations a marketingová komunikace v obchodu s vínem získala vysoké ocenění OIV. Jsem ráda, že jsem se mohla podílet na její recenzi. Kniha je velmi čtivá a myslím, že studentům a nejen jim bude dobrým průvodcem po oboru. Moc mě těší, že Česko získává další ocenění v této OIV soutěži. V minulosti to byli profesor Kraus, profesor Šamánek, docent Pavloušek - a nyní jste to Vy.“

Oceněnou knihu prodávají kamenná i internetová knihkupectví v ČR i na Slovensku nebo například Salon vín ČR.

Děkujeme partnerům vinařského projektu KRÁL VÍN České republiky
Philco

slamove
vrbice1
vrbice2
pálava
bouřka
mikulov
svatý kopeček
vinice2
kraví hora
nová ves
vinice karpaty
sudy žebřík
lahve3
sudy
zelena vinice
kutna hora
Vinice
láhve skládané
sklep
reistna
rybník
archiv
pálava2
lahve