Výroční cena Prix OIV jde do České republiky
Vedle četných úspěchů našich vín na světových soutěžích se občas výrazně prosadí na mezinárodní scéně i naši vinařští experti a jejich díla. Minulý týden na svém zasedání v Paříži udělila porota Mezinárodní organizace pro révu a víno OIV výroční cenu Prix de l´OIV v oboru ekonomie nové knize JUDr. Luboše Bárty, MBA, „Public relations a marketingová komunikace v obchodu s vínem“!
Dr. Bárta, oceněný v roce 2013 cenou Svazu vinařů pro nejlepšího publicistu Vindemia Acta, tak získal další významné ocenění, tentokrát na světové scéně.
„Ze zasedání OIV jsem přivezla potěšující zprávu,“ píše ing. Simona Hrabětová z Ministerstva zemědělství ČR, která zastupuje Českou republiku v této mezinárodní organizaci. „Vaše kniha „Public relations a marketingová komunikace v obchodu s vínem“ získala vysoké ocenění OIV. Je mi milým potěšením, že jsem se mohla podílet na její recenzi. Kniha je velmi čtivá a myslím, že studentům a nejen jim bude dobrým průvodcem po oboru. Moc mě těší, že Česko získává další ocenění v této OIV soutěži. V nedávné minulosti to byli prof. Kraus, prof. Šamánek, doc. Pavloušek - a nyní jste to Vy.“
Dr. Yann Juban, náměstek generálního ředitele OIV Jean-Marie Auranda, v průvodním listu k oficiálnímu sdělení dodává: „V tomto případě bylo rozhodnutí komise jednomyslné. Být to víno, dostalo by velkou zlatou medaili. Blahopřeji!“
A do třetice komentář nakladatele PhDr. Milana Vondráčka: „Nakladatelství Radix vydává vinařské odborné tituly již 15 let. Poprvé jsme se odhodlali přihlásit publikaci do soutěže OIV a hned získala nejvyšší ocenění!“
„Když jsem se o udělení ceny dozvěděl, musel jsem si sednout, jak se mi udělalo slabo,“ říká autor Dr. Luboš Bárta. „Pak jsem otevřel sekt Jožky Valihracha, kterým jsme na Vinu Juvenale knížku křtili, a s jeho osvěžujícími bublinkami mi začalo docházet, že je to pravda. Doufám, že díky tomuto cennému ocenění se podaří získat prostředky na kvalitní překlad a na mezinárodní vydání. Porota prý ocenila zejména praktickou použitelnost knihy. Zvládnutí moderní marketingové komunikace je výhodou pro všechny vinaře, nejen pro ty naše. Ale právě těm našim je určen stejnojmenný vzdělávací program MBA, který otevře Business Institut v zimním semestru. Kniha bude jeho hlavním studijním materiálem.“
Oponentem a recenzentem knihy byl prorektor Vysoké školy finanční a správní a vedoucí katedry marketingové komunikace doc. Ing. Milan Kašík, CSc., svými texty a konzultacemi přispěli Harvey Posert, Paul Franson, profesor Vincent Farines, Pavla Staňková, Simona Hrabětová, Václav Pavlečka, Pavel Zábrodský, Ondřej Kubala, Martin Fousek a další. Vydání knihy podpořil Vinařský fond ČR. Kniha se prodává za cenu kolem 400 korun v Národním vinařském centru, knihkupectvích i ve většině knižních e-shopů.